Torby papierowe z nadrukiem. Ekologia i styl w jednym

Torby wykonane z papieru to znacznie lepsze rozwiązanie od sztucznych reklamówek jednorazowych, które nawet uzupełnione o materiały biodegradowalne – rozkładają się w środowisku przez przynajmniej kolejnych kilkadziesiąt lub kilkaset lat.

Poza tym, profesjonalna torba papierowa jest równie dobrym nośnikiem reklamowym, a jej wytrzymałość użytkowa w zależności od grubości i techniki obróbki, jest porównywalna do tradycyjnej torby polimerowej lub wyższa.

Sztuczne torby biodegradowalne to mit i bańka spekulacyjna producentów

Sztuczne torby biodegradowalne w krótkim czasie podbiły polskie sieci handlowe. Kolejne galerie i supermarkety wycofywały się z powszechnie dostępnych toreb jednorazowych o standardowym składzie w miejsce tych, które miały być rzekomo nieszkodliwe dla środowiska (ostatecznie, powodem wycofania się ze zwykłych toreb jednorazowych były także rekomendacje UE).

Problem w tym, że reklamówki wykonane z polimeru muszą zostać wrzucone do specjalnego kosza na odpady, a sam proces rozkładu takiego produktu przebiega sprawnie wyłącznie w specjalnych kompostowniach. Szacuje się, że w Polsce tylko ok. 18-20% wszystkich toreb polimerowych jest we właściwy sposób usuwanych ze środowiska. W porównaniu do Holandii, Danii oraz Szwecji (uśredniony współczynnik tzw. kompostowania na poziomie 75-85%) – to wynik, który nadal wyraźnie rozczarowuje.

Warto wiedzieć: zwykłe torby reklamowe z biodegradowalnego polimeru (sam polimer nie ulega rozkładowi, a rozpadowi – to także zasadnicza różnica w interpretacji pojęcia degradacji przez producentów) są słabsze od zwykłych toreb jednorazowych, a tym bardziej od tych wykonanych z papieru.

Fakt ten był powodem, dla którego kraje rozwinięcie zaczęły ostatecznie wycofywać się z pomysłu wykorzystania „ekologicznych toreb foliowych” w sieciach handlowych.

4 powody, dla których torby papierowe z nadrukiem mają zasadniczą przewagę nad konkurencyjnymi produktami

Istnieje przynajmniej kilka powodów, dla których torby wykonane z papieru są znacznie bardziej rozsądnym rozwiązaniem od tych tradycyjnych – polimerowych:

Odpowiednia wytrzymałość

Torby papierowe z nadrukiem lub bez są znacznie bardziej wytrzymałe od tradycyjnych, polimerowych reklamówek, a dzięki temu są produktami wielokrotnego użytku.

Brak negatywnego wpływu na środowisko

Trudno nie docenić pozytywnego oddziaływania na środowisko. Zużyty papier rozkłada się w stosunkowo krótkim czasie, a przy tym pozostaje obojętny i nie powoduje wyniszczenia gospodarki naturalnej roślin i zwierząt. Dla porównania: torby foliowe rozkładają się w środowisku od 100 do ok. 300 lat w zależności od użytych komponentów; torby papierowe z nadrukiem średnio od 3 do 4 miesięcy.

Wyższe wartości estetyczne

Torby papierowe są produktami, które posiadają znacznie wyższą wartość jako nośniki reklamowe. Ich struktura pozwala producentom m.in. na wykorzystanie naturalnych barwników, ale i sam produkt ze względu na nietransparentną strukturę, ułatwia eksponowanie treści wizualnych. Z torb papierowych z nadrukiem chętnie korzystają nie tylko ekskluzywne marki z branży odzieżowej, ale i popularne polskie sieci spożywcze.

Neutralny wpływ na produkty spożywcze

Papier wykorzystywany przy produkcji toreb nie jest uzupełniany o sztuczne barwniki, dlatego pozostaje całkowicie neutralny dla produktów spożywczych takich jak pieczywo, wędliny itd.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Torby papierowe z płaskim uchwytem na większe zakupy

Torby papierowe z uchwytem płaskim są coraz popularniejszymi produktami wybieranymi przez największe polskie sieci handlowe, a także mniejszych przedsiębiorców z...

Zamknij